Hodnocení férovosti dodavatelů energií portálem srovnám.cz pro rok 2019

Hodnocení férovosti dodavatelů energií portálem srovnám.cz pro rok 2019

Nabídka na energetickém trhu se s každým rokem mění. Stejně jako v minulých letech jsme proto provedli průzkum zaměřený na férovost nabídky jednotlivých dodavatelů, které jsme ohodnotili dle kritérií, které považují zákazníci za důležitá.

Průzkum pro náš portál srovnam.cz v letošním roce provedla výzkumná agentura STEM/MARK. Do hodnocení jsme zahrnuli 16 dodavatelů, kteří měli podle statistik ote-cr.cz více než 30 000 zákazníků s elektřinou, nebo více než 20 000 zákazníků s plynem.

Na základě zahrnutí dalších kritérií, ale také změnám u některých dodavatelů energií, se nám pořadí jednotlivých firem oproti loňsku zamíchalo. MND obhájilo nejvyšší zisk bodů a letos jako jediná firma dosáhla na pět hvězdiček. Na základě výsledků můžeme doporučit dodavatele, kteří mají čtyři a pět hvězdiček. Výsledky z tohoto průzkumu pro vás využijeme při doporučování na našem webu.

Výsledky letošního srovnání dodavatelů energií jsou přehledně zobrazeny v následující tabulce:

Výsledek hodnocení férovosti dodavatelů 2019

Dodavatele energií jsme porovnali ve 12 kritériích, která zákazníci považují při výběru dodavatele za důležitá. Dodavatelé mohli získat 0, 1, nebo 2 body na základě toho, do jaké míry splňovali kritérium. Při stanovení důležitosti jednotlivých kritérií vycházela agentura STEM/MARK z průzkumu Energetické gramotnosti (2018). Za nejdůležitější je z pohledu zákazníka považován způsob, jakým je informován o změně ceny, nebo obchodních podmínek. Druhým nejdůležitějším kritériem je přímé porovnání se stávajícím dodavatelem, tedy jestli si na webu dodavatele může spočítat svou případnou úsporu vůči cenám, které má dnes. Dále je pro zákazníky důležité, zda rozumí smluvním dokumentům nebo jestli je snadno nalezne na webu svého dodavatele. Mezi další kritéria patří automatické prodlužování, nebo zda dodavatel podepsal letošní Deklaraci obchodníka na trhu s energiemi. Nižší váhu má například šíře kamenné pobočkové sítě, zpoplatnění zaslání faktur poštou nebo bezplatná zákaznická linka. Letos jsme se nově podívali na zoubek také poplatkům nad rámec sjednaných služeb – např., který z dodavatelů energií účtuje poplatek za zaslání přeplatku složenkou. Jednotlivá kritéria si blíže představíme v dalším článku na našem blogu.

Vy sami můžete jednotlivé dodavatele ohodnotit a to přímo na našich stránkách, například v sekci dodavatelé energií.

Sdílejte své konkrétní zkušenosti s ostatními zákazníky, nebojte se ozvat nebo odhodlat ke změně – přechod k jinému dodavateli energií vám může ušetřit spoustu trápení i tisíce korun ročně.

Které dodavatele energií zákazníci volí nejčastěji?

Přečtěte si i další zajímavé články - zde

___BANNER-CALC-2___

8. prosince 2019