Blýská se v energetice na lepší časy?

Blýská se v energetice na lepší časy?

Pojďme se spolu podívat na výsledky průzkumu společnosti KPMG, která hodnotila zákaznickou zkušenost spotřebitelů. Energetický sektor sice patří k nejhůře hodnoceným, nicméně meziročně do TOP 100 nejlépe hodnocených firem v Česku poskočili hned tři dodavatelé energií: MND, innogy a ČEZ.

V červenci a srpnu provedla společnost KPMG, jedna ze čtyřky největších světových auditových firem, průzkum českého trhu z hlediska zákaznické zkušenosti. Masivního průzkumu se zúčastnilo víc než 5 tisíc respondentů, přičemž cílem bylo zjistit situaci v desítce odvětví a sestavit žebříček stovky nejlepších značek z hlediska komunikace a celkové zákaznické zkušenosti.

Sektor energetických služeb patří k nejhůře hodnoceným, ale neznamená to, že je vše špatně. Naopak, snaha zlepšit služby už začíná nést ovoce. Poprvé se totiž do stovky firem dostaly firmy poskytující energetické služby, a to rovnou tři. První z těchto firem je MND, která se umístila na 43. místě. Následuje Innogy na 68. a ČEZ na 95.

___BANNER-TIP___

Úspěch MND podle KPMG pramení z toho, že si firma od začátku zakládá na férovém jednání se svými klienty a nabízí flexibilní smlouvy. Že tento přístup funguje, dokazuje skok do první poloviny žebříčku všech značek v České republice. Zákazníci si cení péče a vstřícného jednání. Dá se čekat, že tento jev se ještě více projeví v dalším roce, protože u energetického trhu se pozitivní změny projevují pomalu. Zákazník interaguje s firmou poskytující energie mnohem méně než třeba se supermarketem, a tak chvíli trvá, než získá novou, v tomto případě lepší, zkušenost.

KPMG představuje MND jako nováčka, který nabízí energie bez háčků a poznámek pod čarou. Firma na trhu působí od roku 2014 a řídí se vlastním desaterem pravidel, která symbolizují vstřícný přístup k zákazníkům. MND bere svůj etický kodex vážně a že se vyplácí, dokazuje i popularita u zákazníků. Firma nevyužívá nátlakové akce jako je podomní prodej a své smlouvy koncipuje srozumitelně. Smlouva se vejde na jednu stranu papíru A4. MND preferuje lidský přístup v komunikaci s klienty a chce slyšet názory na své služby.

___BANNER-CALC-2___

Právě srozumitelnou a vstřícnou komunikaci zákazníci v energetickém sektoru potřebují. Ceny energií se mění, stejně jako lokální nabídka. U nás je stále zakořeněná představa, že změnit dodavatele je náročné a obnáší spoustu papírování. Dnes vše zařídí nový dodavatel, pro něhož se rozhodnete. Na našich stránkách www.srovnam.cz vám hned ukážeme nejen cenové porovnání, ale také podmínky konkrétní nabídky, nebo zda má dodavatel energií podepsaný Etický kodex.

13. prosince 2018